Friday, June 11, 2010

Suvi tule juba!

    Täna hommikul võtsin lõpuks jalad alla ja käisin perearsti juures. Kabinetis ootas mind aga üllatus, minu perearsti asemel oli hoopis mingi muu naine. Selgus, et ühes ja samas kabinetis töötab vaheldumisi mitu arsti. Õigemini siis kaks. Ilma minu käest küsimata pandi mulle automaatselt aeg arsti juurde, kel on esimesel vabal päeval esimene vaba aeg. Ja see ei olnud MINU arst. Ma oletan, et ta on lihtsalt nii hea, et käed ja jalad on kogu aeg tööd (loe: patsiente) täis. Olgu. Seekord võin leppida ka võõraga. Asi puudutas nimelt minu põiepõletikku. Tundub, et see kiuslik infektsioon ei taha ise ära minna ning seega kirjutati mulle antibiootikumid. Juhhei! Apteegist rohtusid välja ostes ütles kena apteekrineiu, et antibiootikumid võivad, aga ei pruugi beebipillide mõju pärssida. Kusagil kauges ajusopis teadsin ma seda ise ka, aga huvitaval kombel oli see neiu esimene, kes mulle seda ka ise ütles. Tundub, et nad arvavad, et see on iseenesestmõistetav. Aga vot ei ole! Seega on Tartu peal palju noori näitsikuid, kes võibolla ehk ei teagi, et nende pealtnäha süütu antibiootikumikuur (või mõne muu kange ravimi kuur) võib väikese "õnnetusega" lõppeda. Siin saab süüdistada vaid ebapiisavat teavitamistööd! Ma leian, et siinkohal on perearst see, kes oma patsienti võimalikest ohtudest/kõrvalmõjudest teavitama peaks. Loomulikult on igas ravimipakendis suur sedel infoga, mis suunaks justkui ise arsti teavitama rohtudest, mida parasjagu tarbitakse. See on kohati mõistetav, eriti siis, kui patsient läheb esimest korda võõra arsti juurde, kes ei tea tema eelnevat haiguslugu. Kui aga patsient käib ühe ja sama perearsti juures aastaid, langeb vastutus pigem arstile, kes on juba eelnevalt patsiendi haiguslooga tutvunud ning teab, mis ravimeid inimene tarbib. Inimene ise ei pruugi tulla sellise asja peale, et iga kord arstile minnes koostab ta nimekirja parasjagu tarvitavatest ravimitest ning loeb need siis vurinal arstile ette ..
  See selleks. Vähemalt sain ma vajaliku informatsiooni lõpuks kätte olgugi, et olen antibiootikume korduvalt tarbinud. Nüüd olen ettevaatlikum!
Lisaks arstil käigule oli täna ka tööpäev. Üleüldse tundub mulle viimasel ajal, et kõik tööpäevad on nii igavad ja hallid ja ühesugused. Välja arvatud vaid siis, kui ma pikisilmi õhtut ootan, et oma lemmikuid näha! Õnneks näen ma neid üsna tihti ja see päästab nii mõnegi minu pisikese ja kurvavõitu päeva!
Lisaks tööle püüan ka kooliga ühele poole saada. Liialdan, kõigest esimest kooliaastat püüan siin praegu seljatada. Tundub, et seis on vähemalt 5:0 minu kasuks, sest just nii palju eksameid olen sel semestril edukalt sooritanud! Ainult natuke veel ja siis saan ma lõõgastuda ning suve nautida!
Päikest kõigile :)


No comments:

Post a Comment