Thursday, June 3, 2010

Masenduse teema jätkub..

Ma ei saa aru inimestest, kes teisi kogu aeg alt veavad. Kuna mina olen väga kohusetundlik inimene, eeldan seda ka teistelt. Kui ma hilinen, siis püüan võimalusel teistele teada anda, et nad asjatult oma aega minu ootamise peale ei raiskaks, sest kõigi inimeste aeg maksab, kas teate? Isegi minu oma. Kui mind oodatakse kokkusaamisele, annan ma samuti teada oma mitte ilmumisest. Kui ma olen kellelegi võlgu, maksan ära esimesel võimalusel, sest võlg on võõra oma ja keegi ei salli praegusel masu ajal sellise asjaga venitamist. Seega püüan ma olla igati kohusetundlik. Palun tuletage meelde, kui ma olen midagi tähtsat teha unustanud! Kuid ometigi ei saa ma üle ega ümber inimestest, kes peavad end maailma nabaks. Üks inimene ütles selliste kohta hästi: neil on õiglusetunne tasakaalust väljas. Nad arvavad, et nende suhtes peab tehtama õiglaselt ja hästi, aga kui on nende kord teenet osutada, siis võtavad nad asja ükskõikselt, lükkavad edasi, pilluvad pisivalesid - ühesõnga ükskõik mida, et oma kohustustest kõrvale hiilida. Muide, kes neile "tasakaalututele" kord on on liiga teinud, neid ähvardab igavene ärapõlgamine ja solvunud olek vähemalt niikaua kuni Te põlvili andeks ei palu. Kui nad aga ise oma kohustustest kõrvale hiilivad, siis on see tühine asi. Teinekordki. Kuidas on võimalik, et selliseid vastutustundetuid inimesi maamuna peal leidub? Miks ei võiks kõik inimesed olla ühtemoodi "tasakaalukad" selle õiglustunde kasutamisel? Tuleb välja, et kui tahad, et midagi tehtud saaks, pead ikka ise tegema. Keegi teine ei tee lõpuks seda asja nii roheliseks, nii ümmarguseks, nii ilusaks ja nii hästi nagu sina seda endale ette kujutasid. Ise tegemine aga väsitab vahest ära. Ei jõua ju alati ringi lasta nagu orav rattas. Vahest tahaks vastutuse edasi anda mõnele teisele inimesele ja teada, et tema käest saad sa vastu usaldusväärse ning hästi lahendatud ülesande. Tundub, et surnud ring või mis?
Palun öelge mulle, kust Teie neid inimesi leiate, sest mina olen igasuguse lootuse juba ammu maha matnud ja talle murugi peale kasvatanud.

No comments:

Post a Comment