Saturday, October 2, 2010

Sweden and some more.

Esmaspäeval algas minu võrdlemisi pikk reis Rootsi. Kõigepealt viis buss mind Tallinna lennujaama. Sealt edasi lennukiga Stockholmi, Arlanda lennujaama .. edasi rongiga Norrköpingusse ning viimaks mu väsinud kuid ustavad jalad jalutasid mind hotelli. Kuna mina ning mu kaks kolleegi saabusime suhteliselt hilja õhtul, ei olnud meil ei aega, tuju ega jaksu linnas ringi vaadata. Seadsime end sisse ülipehmetel ning mõnusatel vooditel, pakkisime lahti oma kohvrid ning ajasime natukene juttu. Väsimusest hoolimata ei tahtnud uni tulla. Päeva sündmused ning kõik uus ja nähtu jälitasid mind, sees keerlesid erutuse ning põnevuse tunne.

Järgnevad päevad olid täis seiklusi kahes eri linnas. Pean ütlema, et see konkreetne linn, kus me elasime, ei erinenud väga palju meie Tartust. Loodus näeb üsna samasugune välja, erinev on vaid liikluskultuur, punased majad ja katused ning loomulikult ka inimesed. Liikluskultuurist nii palju, et kui kohalik ei ole, siis on mõnikord päris raske õiges peatuses maha saada. Enamikes bussides öeldakse valjuhäälselt peatuseid nii nagu meilgi, kuid erinevus on selles, et peatuses väljumiseks tuleb alati, alati vajutada bussis olevat STOP nuppu. Meil õnnestus ühel korral lausa kaks peatust liiga palju edasi sõita, kuna just tolles bussis peatusi ette ei öeldud ning väga raske oli märgata, kus on bussipeatus ning kus mitte. Õnneks lõppesid kõik "äpardused" siiski õnnelikult. Keegi lootusetult ära ei eksinud :)

Lisaks tööasjadele oli meil ka aega poodides ekselda. Kahjuks või õnneks ei leidnud ma kuigi palju asju, mida endale soetada. Enamik raha läks söögi ja joogi peale, minimaalselt ka riideesemete peale. Tundub, et inimeste riietumisstiil on suhteliselt sarnane, sest poodides lebasid riiulitel, riidepuudel, stangedel ning isegi põrandal(!) lohvakad hilbud. Kõik tundus kuidagi liiga ühesugune ning liiga suur. Kiikasin paar korda isegi meeste poolele, kuid seal valitses veelgi hullem kaos. Vailda oli teksade, pusade, mittemidagiütlevate kirjade ja piltidega t-särkide ning kohutavate ruuduliste kauboisärkide vahel. See oli kõik ja igas poes oli sama jura. Vaatamata sellele jätsid Rootsi mehed üsna väljapeetud ning stiilse mulje, tundub, et nad oskavad seda jama poodides vältida.
Reis lõppes sama hästi kui algas. Sõit tagasi oli samasugune, ainult et vastupidises järjekorras. Tartus tervitas mind kell 01.30 mu oma ja armas Nikerdis. Kodutee tundus koheselt palju lühem ning mõnusam.

Järgmisel päeval ootas mind ees tarkusehamba operatsioon. Ma ei saa aru, miks inimesi on nende hammastega üleüldse "õnnistatud", kui nad niiehknaa eemaldada tuleb. See oli üle pika aja kõige vastikum ning õudsam kogemus mu elus. Külmavärinad tulevad peale mõeldes sellele, et kolm sellist hammast on ilmselt veel vaja eemaldada. Ma ei taha! Nüüd ma istun siin, pool põske paistes ja näen välja nagu kobras. Tegelikult nii hull ei ole .. aga selline mulje jääb küll nagu oleks suur komm põses. Täna on juba võimalik veidi tahkemat toitu süüa, kuid eile elasin ainult jogurtist. Ausalt, ega eriti nagu isu ei olegi, kui pool õhtut on üks osa näost tuim ning suus täitsa suremise maitse. Head ja kiiret paranemist mulle :)!


No comments:

Post a Comment