Friday, November 5, 2010

Söö, palveta, armasta.

Puhub muutliku suunaga tuul. Kohati paistab pilve tagant päike. Temperatuurid jäävad külma- ja kuumahoogude vahepeale. Sademeid on taskuräti paki jagu. Nii võiks täitsa kirjeldada minu tänast päeva. Meeleolud kõiguvad ning kohati on raske end tagasi hoida. Ometigi on päev otsa saanud ja alanud juba uus. Vähemalt kella järgi.

Istun siin ja mõtisklen elu üle järgi. Iga tund, minut ja sekund siin maailmas lahkub keegi meie hulgast ning sünnib asemele uus. Ei, asemele ei saa keegi sündida, sest lahkunud inimest pole võimalik asendada. Ta on asendamatu. Täna on lahkunud meie hulgast Dedu. Mul on raskusi selle mõtte omistamisega, kõik oleks justkui vati sees. Midagi nagu ei tunne ja aru ei saa. Ükskõik kus sa ka poleks, me mõtleme su peale ja soovime, et saaksid puhata rahus!
Täna 63 aastat tagasi sündis Isa. Ta on kogu oma elu olnud pühendunud poeg, abikaasa ning isa. Ma arvan täiesti siiralt, et ta on maailma parim Isa. Ta on andnud kõik, püüdnud kõik ning teinud kõik, et tema lähedastel oleks hea! Me armastame sind selle eest ja soovime sulle palju õnne ja palju aastaid täis rõõmu!

Ma käisin ka täna õhtul kinos. Olin lubanud Maasule, et lähme koos vaatama filmi "Söö, palveta, armasta". Kuna päev on olnud täis segaseid meeleolusid, otsustasin, et pean saama natukeseks vaheldust. Film tundus olevat hea idee, kuhu oma tähelepanu mõneks ajaks koondada. Ja ma ei kahetse. Film oli segu reisikirjeldustest, vaimsetest eneseotsingu retkedest kui ka füüsilisest kohalejõudmise teekonnast. Mõne jaoks võibolla liialt naiivne ja lihtne, kuid mina leian, et mõnikord ongi inimestel vaja veidi naiivsust ja lihtsameelsust.
Ka mina olen täna teinud kõike kolme asja, mida pealkiri ütleb. Olen söönud ning seda toitu nautinud, olen palvetanud ning olen armastanud. 
Ma arvan, et need kolm komponenti on elus väga suure tähtsusega. Me ei saa pakkuda tõelist naudingut, olemata seda ise kogenud. Me ei saa palvetada, uskumata palve jõusse. Kuid mis kõige tähtsam - me ei saa armastada oma lähedasi, sealjuures iseennast tõeliselt armastamata!

Ent nüüd jääb usk, lootus, armastus, need kolm, aga suurim neist on armastus.
(1Kr 13:13)

No comments:

Post a Comment